single or taken ?

Nukilan dari rose! , November 1, 2010

taken ;)

Q & A Session !

rose cuti agy ke?fai.

Nukilan dari rose! , October 28, 2010

cutiiii :D

Q & A Session !

rose!!

Nukilan dari rose! , October 26, 2010

izzat !!! :D :D

Q & A Session !

What is Auld Lang Syne ???

Nukilan dari rose! , October 25, 2010

Auld Lang Syne. A popular song abt friendship kan. but wht actly does it means? idk XD ahahha. but im sooo touched by its melody. :)


cheers;



Should auld acquaintance be forgot,
And never brought to mind?
Should auld acquaintance be forgot,
And auld lang syne?

For auld lang syne, my dear,
For auld lang syne,
We'll tak a cup o' kindness yet,
For auld lang syne.

And surely ye'll be your pint-stowp,
And surely I'll be mine!
And we'll tak a cup o' kindness yet,
For auld lang syne.

For auld lang syne, my dear,
For auld lang syne,
We'll tak a cup o' kindness yet,
For auld lang syne.

We twa hae run about the braes,
And pu'd the gowans fine;
But we've wandered mony a weary fit
Sin' auld lang syne.

For auld lang syne, my dear,
For auld lang syne,
We'll tak a cup o' kindness yet,
For auld lang syne.

We twa hae paidled i' the burn,
Frae morning sun till dine;
But seas between us braid hae roared
Sin' auld lang syne.

For auld lang syne, my dear,
For auld lang syne,
We'll tak a cup o' kindness yet,
For auld lang syne.

And there's a hand, my trusty fiere,
And gie's a hand o' thine!
And we'll tak a right guid-willie waught

For auld lang syne.

For auld lang syne, my dear,
For auld lang syne,
We'll tak a cup o' kindness yet,
For auld lang syne.


This song reminds me of you guys;

Eva, Lorritta, Belinda, Mie, Athanasius, Lewis, Faten, Ain, Daia, Izzaty, Maya, Adnin

formspring.me

Nukilan dari rose!

Baru teringat ade formspring -___-'' ! http://formspring.me/syeralah

Roomates !

Nukilan dari rose! , October 16, 2010

ok hye. mmg LAMA x update ini blog. since may kan? haha! pemalas tol. life kt Uni mmg best. met all kind of ppl. and busy sgt kot. sbb tu la x update update. well anyway. nie nk update pon cm mls. haha. tpi nk update jugaaakkkk! nk cte psl roomates dlu lah. classmate incominggggg.....


she is maya. kitorg knl each othr since darjah 3 lagi. HAHA. lame kan. the best part is kt uitm, she became my roomie :D dye nie sgt sgt SGT lah jahat. pembuli nombo satu ! *jgn marah eh. we both knw its truuueee* jht2 dye pon, i love ths gurl sgt! whenevr tht im down, dye slalu ckp merapu2. hehe. rmbr x time rose nanges2 kt bilik n maya belagak jdi advisor yg tah pape tuh. ade je idea dlm kepala dye nk buat org pening. and eh maya, kte bole men tuka tuka baju la since bju rose maya muat XD aha. i love you maya :) dr dlu smpai sekarang !


this is faten hamamah! name dye unik kan? HAMAMAH ! repeat aftr me. HAMAMAH ! xD she is also one of my roomie. aha. she takes care of me very very well. mmg kt dlm bilik tuh x akan kelaparan cuz dye slalu je menyumbatkn mknan for me. 'rose, lapa x? meh la mkn' heee. faten cm my mommy plak kt uitm tuh. mkn pon kdg2 faten suap kan? hahaha! best je rse. nnt faten suap rose mkn lgi tawww. suke saya :D eventhg bru je knl, but she rly cares for meee. trase cm jd budak kecik pulak :D sayang faten sgt !



Fizah! or kitorg pgl dye tipah! *sry x jmpe picx tipah lah* ~.~ shes my 3rd roomie. awk sgt sgt garang taw x tipah. grrrr. slalu intai org pkai baju kaaannnn. hehehe. gatai noh ang nie :p oh yea, nk cte lgi tipah pnye jht nie, ade ke dye amek phne org n bwk lari satu floor. aaaaa. jht btol. da la slalu nk perli org. nk ketuk2 jeee tipah nie. haha. pape pon, klau tade tipah, spe lgi en nk men keja2 ngn rose ;D love u !

Moodless !!

Nukilan dari rose! , June 7, 2010

Nk update tpi tade mood. so update pendek je lah 

ade ke ptot they elect me as the assnt rep. hahaha! xptot btol. buat derk suda kan. xyah nk lyn sgt :p so far cls oke oke lgi lah. x heavy mn sgt pon. cume omg ! law pnye buku sgtlah tebal dan mahal. kne baca sume lak tuh -__-'' gosh bole ke msok sume ha? ala, slow slow suda. ptg2 time tde clss sgtlah boring !!! and shah alam sgtlah pns! adoiiii. eh cm xbiase plak duk shah alam kan. heheh.

No Heels !!

Nukilan dari rose! , June 1, 2010

klau nk ber fesyen poonnnn, bertempat lah. gilo tol spe spe yg pkai heels kt UiTM Shah Alam. Berbukit laaahhhhhh. tahan ke korg? soooo, SAY NO TO HEELS !!!


Pagi tadi time otw g cls, ade la nmpk sorg due nie pkai heels. mule2 nmpk wah hebat gler diorg kn. but then, time abes cls tuh, ahahah. sume duk urut2 kaki. sakit lah tu. eish! jht gler kot kutok org. 

No Lect !!

Nukilan dari rose!

Smalam da start class! Ade class yg da dpt assignment. My class je kesian gler. Di anak tiri kan. Haha! Terbaek lah istilah tue. Dr smlm, tgu pnye lah tgu, lect x msok2. Ahaha! Ade 2 class actually smlm. BEL tah ape tah. Due2 cls tade lect masok. Ape je xtvt yg kitorg wat yeh? Well, gossip lah. Sembang sne sni. Hohoho! Oh yea, naseb baek lah mbr cls mate bole ngam. Thres Aji, Cna, Tira, Yaya. Diorg best. Kitorg je yg bising dlm cls. Ala, lect tade so spe kesah kan?

Hari ni pon sme. No lect! Ahaha. Pnye la tgu. Last tade sorg pon. Sedih glerrrr. Ape lagi, skip cls lah. Hehehe. X gune tol kan. Oh yah, nk pegi cls pgi tadi, bole plak sesat smpai ke block laen. Grrr. Pnt gler kot pusing pusing mencari x jmpe2. Xkn la kot whole week nie tade lect? Mn pegi kitorg nye lect ahh? Sedih jeee.

Oh yea, x sangka gak ade org yg sme name! Ros Shahira Saida. hahah! terkejot gler kot nme sme. excited jeh. alaaa. tpi nme rose tuh nnt da x special da. da de org yg sme name. huhuhu. kt uitm nie, rapat ngn bdk2 sbh n srwk. haha! diorg mmg best. org utara pon fun jgak.. heh.. sume jaoh2. ovrall, x jmpe lgi la yg snobbish. sume nie so far oke lah. masih friendly. :D

my roomie pon best. diorg treat me cm a lil kid. haha! comel je kot. sy jd adik diorg lah kt sni. hohoh. trase diri ku di jage XD syg korg lah !!!!!

Until We Meet Again

Nukilan dari rose! , May 21, 2010

Today is my last night in Kuching, Sarawak. esok nk kene pegi da. seriously rse down je nie. cm cpt je mse berlalu. trase cm bru smlm je abes skola. oh skola. i miss school. eh bukan. i miss my friends kt skola. Eva, Lorritta, Mie, Belinda, Athan, Lewis, Alden, Mike, Andi. u guys have been such a wonderful friends to me. i'll nvr forget u guys.


teringt blk time form 4, form 5 dulu. rindu sgt time tuh. my place slalu je jdi tmpt gosip. aha. asl cekgu tade je, kitorg slalu kumpul rmai2. cte mrepek2 lah. gelak sne sni. huhu. xpon dga diorg cp bhs diorg lah. xphm ape. ahaha. u guys aja rose ckp bhs korg pon smpai skunk rose x reti2 kan. hehe. phm je bole. nk ckp tergagap abes! hurm, bler lgi la ye kte bole lepak2 sme sme


time nk amek result spm la plg best. sume dtg gather kt ruma rose. kte g sme2 kan amek result. da lps nanges2 ngn result, dgn mata bengkak lgi, kte enjoy sakan. sushi king! hehe. thn nie bnyk kali kn kte hang out. duk menghabiskan duet je. aha. lor lah slalu jdi mangse rose. biler boring je ajak lor kua. tpi awk x kesa kan? sbb awk pon suke :D


the guys; athan, lewis, mike, andi, alden.. korg pon best sgt. korg sume lyn rose cm adk kecik. korg jage rose. hehe. terharu sgt. ingt lgi x time kte pegi spring nek moto tuh. ngeee. kn hujan. sanggup lewis bg rose pkai jaket lewis so rose x basah kan. bia lewis yg basah kuyup. rose syg sgt kt korg. athan slalu dga prob rose. athan cm abg rose sniri taw x. 


korg, nnt kte wat reunion taw. rose xkan lpe kn korg. rose syg korg sgt sgt.


p/s: i was hoping for u guys to read this. n while typing this post, i cried. luv u all

21st May, 5.50 pm

Nukilan dari rose! , May 20, 2010


tht's my flight date blk ke k.l :)


Blog suda lama x update! Bukan sngaje pooonnn. Laptop wat hal la plak. Cane la nk update. 1 week without my baby seems like a month without any fun. Haha. Keyboard wat hal. Need to replace the whole thing. Da la kne charge RM 462.80!!! ghaaaaa. Mahal gler. Juz for keyboard je. Xpe. Ade banker. Hehehe. Anyway… da x lme je lgi kan :(

Arie nie arie last kt kuching, Sarawak. Goosssshhhh. Cepat nye mseee. I haven’t spend time lgi ngn my othr friends. Im going to miss diorg sgt sgt. Huhu. Nnt bler da pndh sne blk, msti susa nk blk kuching lgi kn. Da la gawai thn nie x dpt join celebrate skali. Grrr. Mcm2 da diorg plan sume. Huaaa. Sedih gler! Xpe la… sabar je la kan.

Bilik x kemas lgi. Bnyk lgi barang x packing. Malas gle gler lah nk pack. Today kne clean kn tht room. Huhu. Brg2 yg nk bwk g uitm pon x abes kemas. Bru 1 beg. Bnyk lgi brg nk bwk. Haha. Ape la yg kau sumbat bnyk sgt tuh yek.

Mcm cepat je mse berlalu. Ingt ke bru smlm la abes skola. Hahaha. Da nk sambung stdy balik. Hurmmm. Seriously cm cpt gler la… cane la nk idup sorg2 kt sne nnt. Bole ke survive sniri kt uitm tuh? Bole ke nk adapt kt sne? Da la x pna nk be independent. Well, ths is the time. Sume kene wat sniri. I’ll be on my own.



Nak update tpi tatau nk update ape

Nukilan dari rose!

Rambling Stuff 2

Nukilan dari rose! , May 7, 2010


Nitey Nite !


UiTM, Shah Alam

Nukilan dari rose! , May 2, 2010

Tick-tock…tick-tock…

Excited gler tgu kul 12.00 tga hari tdi. 12.30 pm je, tros bkak website http://istudent.uitm.edu.my/intake/home/main.asp?pg=frontpg nk tgk la en dpt UiTM campus mn. Bler tgk je the word Shah Alam, I was screaming happily.! Hahah! Da la time tuh tga webcam ngn papa. Sian papa dga anak dye menjerit. I was like “ Mama! Yaya dpt UiTM Shah Alam !!!!” mama panic ingt ade something wrong la tdi. Hehe. It was sooo immature!

Naseb baek rmai gak la mbr x pegi jaoh sgt. Hidayah, Fiqri and Nadiah kt Puncak Alam je. Izaty kt Negeri Sembilan. Ain pegi Matrix Banting. Tpi sian la Fatin jaoh gle kt Arau, Perlis. Huaaa. Xpe fatin. Awk diploma en. Msok lmbt lgi. Bole la lps2 rndu kt awk dlu sblm awk pegi. Oh yea, not to mention Maya pon kt UiTM Shah Alam !

I am sooo excited meeting u guys!!!

Bye Bye Matrix, Hello UiTM

Nukilan dari rose! , May 1, 2010


Ching Ching! Haaa! Korg nmpk x atas tuh. Heee! Yeay! Dpt gak msok tht course. Asasi Undang-undang @ Foundation in Law kt UiTM. The BIG Q is, which UiTM campus? Da la law ade 3 campus lak tuh. Kedah, Shah Alam and Pahang! Ghaaa. Kne dpt msok yg kt mn pnye lah kan. Tkot lak plak. Tanak jaoh2. Since we all nk pndh kt Ampang blk, nk la kne kt Shah Alam. Sng sket :D heee... budak yg x pndai berdikari langsung lah kau nie!

I told papa bout this news, n his respond was sooooooo lame -___-‘’ dye ckp “suke hati kau la, kau nk blajar, bkn papa” haiyoo. Cm xsuke jee. Eh hello Encik. Rosdin, anak awak dpt msok UiTM, happy la sket. Grrr. Geram btol. Taw la en dye x suke anak dye dpt law nie. Xpe xpe. Daddy! I’ll prove it to u tht I can also excel like nana!

Hurmm, thinking bout ths, I only have 3 more weeks to spend in kuching. Gosh! Skejap nyeee. Xsempat lgi nk hang out sume sume *eh bukan slalu ke* well I mean, xnk la leave kuching nie forever! Haih! Mama! Pindah lah end of this year nnt! Ouh puhleasshhh…..

Hmm, whateva pon, dpt msok UiTM means, SHOPPING! I mean, heh heh heh. Mintak la mcm2 kt mama. Haha! Nie part yg suke nie. Kaching! Ok oke, I need a new jeans, shirt, sandals, wedges, pump shoes, heels, bags.. woah! Bnyk nye. Haha! Mama x kasi, papa kan ade. *grins* >;D



IMYSM

Nukilan dari rose! , April 29, 2010



I Miss You...

I Miss Us...

The Old Us...

And I'm Hoping that you'll read this post :(




My Angels.

Nukilan dari rose! , April 28, 2010


-Tipah-


-Mot-


-Scorpie-

-Kaira-

Rambling Stuff

Nukilan dari rose!

Don't you just sometimes wish that you have their life? I mean to live a life that isn’t meant for you? Questions like “Why do I have to face this” or “Why can’t I be like him/her” always pop outs from our mind whenever we endure some hardships in life. When we are at our darkest moment, we tend to blame ourselves, cries and act like the world is going to end. But we never do anything to fix it or make it shine again. We usually wish to have a better life, to have a less unfortunate life. We refuse to go through any hardship. Try to look at a brightside. All those weak moments are the one who taught us to be strong in life. To be in dependable! Without those downfalls, we aren’t enjoying life to the fullest.


Nukilan dari rose! , April 27, 2010

Mitch Albom!

Nukilan dari rose!


Sejak da tade wat pape kt ruma skunk, I started back my old hobby which is….

*drums roll*

READING !


N currently, Im a huge fan of Mitch Albom ! Basically, hes an American novelist. Novel dye sume best best! He emphasis on family, love and friendship values in all of his novels. As far as I know lah, dye ade dlm 4 novel which is Tuesdays With Morrie (x beli n baca lgi), 5 People You Meet In Heaven, For One More Day and the latest one is Have A Little Faith.

Well, this is my favourite one. Ta-daaa. 5 People You Meet In Heaven !

Cter dye psl Eddie, a wounded war veteran. Slps dye mati from accident kt amusement park, dye kene jumpa 5 important people yg pna ade dlm idup dye before dye pegi heaven. Kira cter dlm novel nie banyak flash back bout his previous life and psl afterlife. It’s really intresting ! After reading this novel, we really cld see life from other side of perspective. Org pertama yg Eddie jumpa is a Blue Boy which is a person yang dye nyaris2 nak langga. 2nd person is his chief commander mse time dye jdi soldier. The 3rd person is his father. The 4th person is his lovely wife whom he loved the most. N lastly a girl tht he tried to save yg menjadi punca dye mati. 5 Star for this novel !

Another Mitch Albom’s novel yg menjadi kegemaran ku is…. For One More Day.

It’s a story about Chuck who gets another chance to meet his mother yg da mati eight years ago. He tries to commit suicide cuz his family starting to negelct him. His own daughter x jemput dye dtg her wedding ceremony. He is so devastated. The night tht he fails to kill himself, dye balik ruma mak dye. Dye cam terkejut la jmpe balik mak dye yg da mati 8 thn dlu. So he tries to make up balik kt mak dye. Kire cam dye dpt another chance to be with his loved ones. This novel portrays a big obvious question for its readers “What would you do if you had one more day with someone you’ve lost?

The latest and newest Mitch Albom’s novel is Have A Little Faith!

Well, cter dye kali nie a bit slow sket. X heart pumping cm the previous one. It’s a continuous from Tuesdays With Morrie. It’s a bout Morrie goes through several heartfelt conversations with the Rabbi in order to better know and understand the man that he would one day eulogize. So after dye jmpe Rabii tuh, his faith awakens. Then, he meets Henry Covington, a past drug dealer and a ex-convict. The novel tells bout Mitch experiences with Henry and how the differences in their faith in the world. This novel is not to my liking cuz the story plot is a bit slow kot. N mayb sbb x bce Tuesdays with Morrie, so tatau ape jadi sgt kt Micth nie.

Life

Nukilan dari rose! , April 26, 2010

In the book of life, the answers aren't in the back.
-Charlie Brown-

Counting The Days!

Nukilan dari rose! , April 20, 2010

oh matrix! knp lah dpt kt n9 !! haha! balik kampung la nmpk nye. rmai mbr2 skola sume kne campak kt labuan. mmg bdk2 sbh n srwk kne campak situ pon. seb baek la ltk address kampung so dpt la n9. heee. anyway, sgt sgt lah jeles cuz rmai my former classmates from smk section 24 dpt kt slngr! grr. best nye korg!! dpt gather balik. huaa! well, xpe la. da naseb en diorg dpt sne. da la matrix baru kot! grr.



hurm, upu result kua dlm early may. but still, tatau lgi the exact date. am hoping dpt kt uitm shah alam lah. cuz apparently, my sis nk sambung degree kt stu. so, klau dpt tmpt sme cm sng sket lah. haha! ahh, x kesa la. mn2 pon sme jee. jnji blaja kan kan. :D but somehow, am hoping dpt uia la plak. hahaha! ustazah weehhh! XD

tick-tock... tick-tock..

well, after papa balik from 1 year course, we all kne pindah blk kt k.l. haih! somehow i dont feel like moving out from srwk at all! well, i mean it! cuz i knw, its hard for me to come back here again. dilemma !!! but on the same time. feel kinda excited gak nk pndh blk. ye la. i miss my 6th teenians !! kire skunk cm 50:50 la sme de nk pndh ke tanak.

mama pon da isi borang pndh for this june. waaahhh. cepat glerr! klau la pndh dlm june nie, my time here in sarawak da kire short gler la. less than 2 months! gosh! tanak la cpt sgt! cbe la pndh end of this year ke. ok la gak en. :((



Flyleaf Baybeh!

Nukilan dari rose! , April 17, 2010

Song Of The Week ! Cube dga lagu nie. Best kan?

video

Smalam da la kne kaunseling ngn mama. Psl dga lagu cm nie lah. Apelah. Dga je pon tabole ye.

Da lagu tu best nk wat cane kan? Hehe. Oke oke, syera tau meaning dye psl Jesus & Christ sume tuh. But lagu dye best sgt. HAHA. So syera dga la. Aiyaa. Dga je, x nyanyi pon. Heee.

Oke oke. Im so into this band called Flyleaf. Music dye more on hard rock, alternative metal n Christian rock pnye genre. Mbr2 yg malay sume condemn, “wah, genre Christian yg kau minat eh”. Eh hello! Bukan psl tuh la. Music dye mmg super COOLIO taw x! haha! Oke back on the topic, nk cte la sket psl band flyleaf nie.

Vocalist dye name Lacey Mosley. Her voice mmg, pergh, unik lah! Klau time dye scream tuh, best lah. Haha! Songs dye hampir sume si Lacey ni wat sniri. Sbb tuh la bnyk lagu lagu dye more to spiritual and religion pnye type. Nme pon Christian band kan. Haha! Eh x slh pe dga lagu lagu cani. Stakat niey, diorg bru ade 3 album. N almost sume lagu dye lah best!

Songs diorg yg to my liking la kan, All Around Me, Cassie, Breath Today, Perfect, Im So Sick, Again, Beautiful Bride, Fully Alive and so much more ah. Kire hampir sume lagu kt album diorg yg I like. HAHA! But don’t worry lah. Stakat dga je. Xde la smpai taksub mn pon.

U-Kiss !!!

Nukilan dari rose! , April 16, 2010

I’ve found my new addiction ! ! !

Taa-daa, aren’t they super cool. HAHAH!

U-Kiss is a 6-member Korean boy band under NH Media. They debuted in 2008 with a single album entitled Not Young. Their first single is said to be a fusion of the typical kpop as well as a "dirty south" style which was entirely composed by the Brave Brothers.

U-Kiss is comprised of 6 boys – two of which came from or were former members of another group, Xing (Kevin and Kibum). They are a multi-lingual group and this allows them to communicate with fans in Korean, English, French, Chinese, Japanese, Portuguese, and Spanish.*aren’t they superb?*

I wish he could be MINE !! Shin Dong Ho

Can u believe it? That he is just 16 years old ! gaaahhhh!!


One of my favourite song from them. ENJOY !

video

NoName!

Nukilan dari rose! , April 13, 2010

This is who I am.

If you love me, accept me for who I am

Yes, I knw tht. But deary dear, I do have limits. Trying to be patient enough for this. Just don’t cross the limit.

Sometimes I'm so stress out thinking wht is ur intention doing this. N yes, i dont think tht i can hold on to this any longer.

Insomnia !

Nukilan dari rose! , April 12, 2010

It's 1.45 am in the morning. And i don't feel sleepy at all ! Help me ! ! Mayday mayday.



what to do? what to do??? Currently im ym-ing with Mr. hydar! it is so fun chatting with him. he really made me laugh in front of my lappy. haha! tq mr. hydar! tq for keep me company yah! hey u know what? i really wanna meet u someday! wait until i get back to shah alam! we'll arrange a meeting yah! :D

*Mr. Hydar !*

As was checking some of my old photos, i find it funny seeing tht u actually change. well for me, being a small & chubby girl during my primary school, people actually shocked tht i manage to lose on weight! haha! u shud really see my photos when i was in standard 5 and 6. u guys wont believe that the little fatso is me! :) sorry ! i'll post the chubby pictures later! XD

*my favourite photo*

ta-daaa, as u can see, this is my favourite photo! taken 3 weeks ago. haha! omg i love this photo so damn very much. cuz mayb of the costume. n my face looked like a doll. HAHA. tenkiu abg nyah yg make up kan sayee. this is call 'Orang Ulu' traditional cloth people! oh yea, i did have a picture of me wearing the iban traditional cloth. but, sadly, tht picture was lost! huaaaaa.

okay enough randomness for today, buh-byeeee

Im So Sorry Babe

Nukilan dari rose! , April 11, 2010

Yes, I knw it’s my fault.

Cant u juz talk to me nicely?

But still, u wanna use tht harsh word.

I was at shocked, seriously.


Whr r u manners, babe?

I nvr heard u saying tht particular word,

But u used it at me?

Whts up with tht?


Oh so u’re in a bad mood?

U’re too emotional?

So u wanna snap it out at me?

Tht is so nice of u, friend.


We’ve been besties for 2 years.

We’ve been through lots of things since then.

If u wanna ruin our friendship ovr ths stupid matter,

Then be my guest babe.


Instead of solving ths nicely,

U told everyone bout it.

Seems u really wanna make a big fuss about this.

Right?


Its okay, it’s alright.

Since u’re my besties,

I’ll juz let it go.

But do rmbr,

U don’t knw how much u disappoint me.


I AM SORRY FOR POSTING THE PICTURE